By: nabialishad azin

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 20-Dec-2006 06:11 Email | Share | Bookmark
LUNCH FOR TODAY!

 
 
Menu nih hidangan nabia last weekend ye..jangan terpedaya.. ku hanya boleh memasak sepenuhnya on weekends ja..huhu sedih ehh..nasib laa klu jd ibu bekerjaya nih..banyak mende terpaksa dikorbankan..kengkdg balik keje tgk anak4 dah tertido..nasib nabia baik sbb yg menjaga anak4 mertua sendiri... tapi yg anak4 pun kengkdg tunggu sampai kami balik baru laa nk tido..kengkdg call mak..bila kami tersekat sbb jammed..mak cakap depa dh menunggu depan pintu...huhu agak2 sejuk dak perut nabia melahirkan depa...ALHAMDULILLAH BERSYUKUR KE HADRAT ALLAH...

Selalunya depa xnak makan nasi for dinner sbb tunggu ayah n ummi balik..nak makan bersama..kami sampai di rumah..solat bersama..[selalunya ayah sujud..si kembo pi main laci laa panjat katil laaa...aduhaiii..lasak sungguh..x kusyuk jdnya semua org.. ] then makan bersama..Nabila kene baca doa selalunya..adik2 pun jadi hapal skrang..even si kecik skali tu pun bila memasing bc doa..dia angkat tangan n ckp "naaa..naaa.naaa" seolah2 "Allahumma barik lana...."..bila kita aminn..dia pun angkat tangan[sblh tangan jaa doa dia nih] n sapu kt muka.. tapi bila start makan hoho berkecahnya komain...hahaha..so sblm depa mkn ummi dh get ready letak paper bwh kerusi..klu idak jenuh tetiap kali mkn ummi kene sapu n mop..bertuah sungguh anak4ku nih..

Bahagia? Ceria? Meriah? Alhamdulillah keluargaku cukup meriah dan ceria bersama anak4 dan mertua..kalau mak nk dtg duduk skali dgn kami lagi laaaa seronok!!! tapi apakan daya mak nun jauh di johor..(cam laa jauh sgt ehh..) Umah kami mmg tempat tumpuan sanak saudara datang bertandang atau berkumpul..so no wonder kan camna nabia amat seronok memasak sekiranya diberi peluang!!! bertambah seronok bila mereka amat seronok makan di rumah kami...alhamdulillah..sila datang lagi yee...sedap ke idak ke hantam jaa laaa ye pakcik2 n makcik2 ku...

So panjang lak ngomel hari nih..sila menjamu mata ye...





Quote:

Nic - iyo? ayo haii den pun suko bona..lomak nogori laie laa fave den! ehhehe..
MamaFaMi - AMINNNN...kalau keluarga MamaFami joint sama harus anak4 x makan sbb ummi-mama dok sibuk kecoh sama2 beborak..HAHAHAH...
Ishzah - jauh2 tgk ishzah memasak bukan keroncong lagi...rap teruihhhh!!
Kak Rossya - hmmm kalau akak datang...sambal jawa+lemak cili padi daging + ikan kering+khailan ikan masin+ulam..pehhh nabia sendiri dah terlelh air liur nih..camno nihhh...
Chenorms - xde laa dik..tu ayam n daging..nampak cam ikan masin ehhh...
Mommy_d&d - Damia pun suka ehhh..harus joint dgn Danial sbb fave dia jugak..dlm pedas2 tu nak jugak..sampai x berenti makan..suka tgknya..kannn
Hellikonia - pehhh sodap x terkato den!! layan lak dgn nasi panas..ikan masin se..fuyooo leleh lagik air liuq!!
Kuchai - pehhh power root gak tu sampai jalan pun x nampak ehhh..ehehe
Za - bila panas2 makan...makanan x sedap pun leh jd sedap tauuu...eheheh
Kak Sabrina - alaaaa terlewat intan baca komen2..klu idak sure leh tumpang akak balik jb! ehehe..
Phalinn - rasanya Doc sorg nih dh masak ke belum sayur yg dibeli tu..ehehhe..terlewat ku membaca komen mu..ehhehe
~F&Z~ - xpe kak..xde tenggiri..apa saja jenis ikan pun lazat dibuat lemak!!akak buat sure lg ummpphh!!
Phalinn - Salam Tahun Baru juga buat Phalinn..sama2 laa kita menjadi lebih baik dari sebelumnya kann...
Kak Kuzi - Selamat Tahun Baru jua buat kak kuzi sekeluarga..
Kuchai - Selamat Tahun Baru!
Dell - same to you too..thanks for visiting ehhh...many happy returns too...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net